
Over LES&more
Wij geloven dat het onderwijs in Nederland nog beter kan worden. Sterker onderwijs, maar ook haalbaar. Een onderwijsverbetering moet niet alleen goed zijn voor leerlingen, maar ook voor docenten.
Daarom werken wij met docenten aan:
Sterke didactische technieken die geen extra tijd kosten.
Kleine aanpassingen waardoor leerlingen écht leren (en onthouden!)
Routines om problemen in de les te voorkomen en tijd te besparen.
Duidelijke prioriteiten in je werk en het begrenzen van je werkweek.
Kortom, goed lesgeven én tijd besparen.
Petra en Sietske
Sietske en Petra leerden elkaar kennen tijdens hun LIO jaar in het onderwijs. Inmiddels zijn ze allebei schoolopleider en hebben ze in 2016 de opleiding tot schoolopleider afgerond aan de RUG.
Petra en Sietske hebben beide ervaren hoe het is om de balans kwijt te raken door hun baan in het onderwijs. Overspannen of overbelast, het lijkt een risico te zijn van het vak. Omdat ze vinden dat het anders kan hebben ze LES&more opgericht. Goede lessen geven, maar ook goed zorgen voor jezelf. Niet harder werken, maar slimmer werken.

Sietske Dijkema
opleider en coach
Sietske is een zij-instromer in het onderwijs. Ze begon als bouwkundige en maakte 12 jaar geleden de overstap naar docent wiskunde. Kernwoorden voor Sietske zijn: Structuur en organisatie, formatief evalueren, digitale tools, routines, 20-80learning en TTO.

Petra Hatley-Richardson
teacher-trainer
Petra studeerde voor docent beeldende kunst en vormgeving en docent Engels. Kernwoorden voor Petra zijn: TTO/CLIL coach, digitale tools, effectieve didactiek en actieve werkvormen, ontwerpen en vormgeven.